Onze gedachten gaan uit naar de slachtoffers en we bedanken alle hulpverleners voor hun onvoorwaardelijke inzet. Bovendien staan onze medewerkers 24/7 voor je klaar om je te helpen bij je schadeaangifte.
Hoe geef je schade aan?
Is je woning of voertuig beschadigd door het noodweer? Geef dan snel je schade aan, zodat we je meteen verder kunnen helpen.
Je kunt je schade op 3 manieren aangeven:
- Geef je schade digitaal aan in KBC Mobile, KBC Touch of met Kate
- Contacteer uw verzekringskantoor
- Bel ons callcenter op 24/7 op +32 (0) 16 24 24 24
Er is altijd een KBC-verzekeringsagent in je buurt die je persoonlijk begeleidt bij je aangifte. Ook als je je verzekering bij ons digitaal hebt afgesloten.
Heb je nog vragen over de opvolging van je dossier? Dan helpt je verzekeringsagent je graag verder. Zelfs als je psychologische bijstand nodig hebt, kan je agent je doorverwijzen naar de juiste psychologische begeleiding.
Geef nu je schade aan in KBC Touch
Welke informatie hebben we van je nodig?
We helpen je graag meteen zo goed mogelijk. Daarom hebben we wat informatie van je nodig:
- De datum van de schade
- Een korte omschrijving van de schade
- Foto’s en eventueel andere bewijsstukken die de schade aantonen
Die informatie geef je makkelijk door in Mobile of Touch. Of bezorg ze aan je verzekeringsagent of aan ons callcenter op +32 (0) 16 24 24 24.
VEELGESTELDE VRAGEN
Voor welke schade krijg ik een vergoeding?
De KBC-Woningpolis dekt alle schade aan je woning. Heb je ook je inboedel verzekerd? Dan krijg je ook daarvoor een vergoeding.En wat met je voertuig?Heb je een KBC-polis voor je voertuig met een (gedeeltelijke) omniumverzekering? Dan wordt daar je schade vergoed. Binnen de KBC-Woningpolis is je voertuig alleen verzekerd als het zich bevond in de garage(box) of onder je carport.
Goed om te weten: in een recente KBC-Woningpolis is je wagen standaard meeverzekerd.
Wanneer krijg ik mijn vergoeding?
Zodra de schade begroot is, krijg je meteen een vergoeding. Laat de definitieve begroting op zich wachten? Dan zorgen we dat je zo snel mogelijk de juiste voorschotten krijgt.
Wat als mijn woning deels of volledig is ingestort?
Bij complexe schade of wanneer de schadebegroting veel tijd in beslag neemt, krijg je van KBC meteen een ruim voorschot op maat van je schade. Die vergoeding kan oplopen tot enkele duizenden euro’s of zelfs meer indien nodig. Zo kun je meteen een veilig onderkomen vinden of de dure opruimingskosten betalen.Daarnaast kun je via je KBC-verzekeringsagent ook een aanvraag indienen voor psychologische bijstand.
Nog vragen?
Vind je hierboven geen antwoord op je vraag? Bel ons dan gerust even op het nummer +32 (0) 16 24 24 24. Onze medewerkers staan 24/7 voor je klaar.